Kierowanie zespołem

Grupa docelowa:

  • właściciele firm
  • managerowie
  • osoby odpowiedzialne za zarządzanie zespołem ludzkim oraz ich bezpośredni przełożeni
  • specjaliści biorący udział w kierowaniu i zarządzaniu
  • osoby zainteresowane zdobyciem umiejętności w zakresie kierowania zespołem pracowników

Cel szkolenia:

  • Wzrost kompetencji menedżerskich w zakresie motywowania pracowników.
  • Nabycie przez każdego z Uczestników umiejętności doboru stylu kierowania do zespołu.
  • Zwiększenie wiedzy Uczestników z zakresu skutecznego kierowania zespołem.
  • Cechy dobrego menedżera, jako skuteczne narzędzie w kierowaniu Firmą.
  • Efektywna komunikacji w zespole.
  • Nabycie umiejętności budowania efektywnych relacji przełożony-podwładny.
  • Zdobycie umiejętności menedżerskich z zakresu budowania zespołu umiejącego razem realizować wyznaczone przez organizację cele.

Metodologia:

Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, pracę indywidualną, prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są naturalne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. 


Program szkolenia:

1. Wprowadzenie do warsztatów szkoleniowych.

  • Omówienie głównych elementów warsztatów.
  • Autoprezentacja uczestników - wymiana doświadczeń w zakresie zarządzania.

2. Ja - jako menedżer - odkrycie własnego potencjału.

  • Podstawowe funkcje menedżera/lidera.
  • Style kierowania w aspekcie zarządzania zespołem.
  • Autorytet lidera, czyli połączenie kompetencji, wiedzy, doświadczenia i osobowości.
  • Przegląd kompetencji skutecznego menedżera.
  • Efektywne zarządzanie czasem.

3. Główne funkcje menedżerskie.

  • Przekazywanie informacji.
  • Wyznaczanie celów.
  • Motywowanie.
  • Rozwój i ocena pracowników.

4. Błędne zachowania menedżerskie.

5. Budowanie wiarygodności lidera.

  • Rola zaufania w procesie zarządzania.
  • Jak i czym budować zaufanie?
  • Rola menedżera w budowaniu zaufania.

6. Wizerunek menedżera w oparciu o osobowość i profil organizacji.

  • Kreowanie indywidualnego wizerunku menedżera względem:
  • Klientów
  • Misji organizacji
  • Zwierzchników
  • Współpracowników

7. Skuteczna komunikacja w procesie kierowania.

  • Komunikacja narzędziem pracy menedżera.
  • Funkcje komunikacji w procesie kierowania.
  • Metody prezentacji własnych rozwiązań.
  • Podstawy skutecznego przekazu.
  • Asertywność jako ważna cecha skutecznego menedżera.
  • Konstruktywna krytyka i ocena.
  • Konieczność zwolnienia członka zespołu.

8. Planowanie i wyznaczanie celów.

  • Proces planowania celów i określanie priorytetów.
  • Monitorowanie realizacji celów podejście sytuacyjne.

9. Tworzenie sprawnego, dynamicznego zespołu.

  • Schemat realizacji skutecznego, dynamicznego zespołu.
  • Umiejętne określenie misji, celów, wartości i reguł panujących w zespole pod kątem realizacji celów organizacji.
  • Odpowiedni dobór członków zespołu pod kątem postawy, kompetencji oraz umiejętności interakcji międzyludzkiej.
  • Metody poprawiania efektywności istniejącego zespołu..

10. Zarządzanie sytuacyjne w praktyce menedżerskiej.

  • Specyfika działania menedżera w czterech stylach zarządzania.
  • Cykl komunikacji z pracownikiem dopasowanie stylu do etapu rozwoju pracownika.
  • Planowanie, zlecanie, delegowanie.
  • Monitorowanie w drodze do osiągnięcia rezultatu.
  • Ocena i informacja zwrotna.

11. Skuteczne delegowanie zadań główne zasady.

  • Przygotowanie do delegowania zadań.
  • Wyznaczenie obszaru zdań do delegowania nasze cele i priorytety.
  • Ocena kompetencji pracownika przed delegowaniem zadania.
  • Klasyfikacja pracowników: podwładny o wysokiej świadomości i odpowiedzialności, pracownik o niskiej świadomości własnej wartości.

12.Sztuka motywowania pracownika.

  • Wybrane koncepcje motywowania pracowników i ich przełożenie na funkcjonowanie organizacji.
  • Rozpoznawanie indywidualnych wzorców komunikowania się menedżerów i ich konsekwencji dla procesów motywowania pracowników.
  • Bycie rozpoznanym, zauważonym jako podstawowa potrzeba człowieka.
  • Jak motywować czego potrzebują ludzie, by efektywnie pracować?
  • Wzorzec tworzenia systemu motywacyjnego dla pracowników.

13. Sztuka rozwiązywania konfliktów w organizacji.

  • Określanie podłoża konfliktu.
  • Komunikacja w konflikcie.
  • Koszty ponoszone przez organizacje z powodu konfliktów.
  • Strategie radzenia sobie z konfliktem.

14. Podsumowanie szkolenia.


Zapisz się na szkolenie

Kierowanie zespołem